سیمان مرکب کمپوزیتی PCC

سیمان پرتلند مرکب کامپوزیتی (P.C.C) و مزایای آن

بالا بودن نرمی سیمان مرکب کامپوزیتی که موجب جذب آب بیشتر و ایجاد شرایط مناسب تر جهت افزایش مقاومت ملات سیمان می گردد به طوری که رشد مقاومت این نوع سیمان با شیب مناسبی آغاز شده و پس از ۲۸ روز نیز ادامه یافته و با گذشت زمان به بالاترین میزان ممکن می رسد.
دارابودن زمان گیرش تنظیم شده و بسیار مناسب جهت جلوگیری از خشک شدن زود هنگام ملات سیمان و در نتیجه ایجاد فرصت زمانی مطلوب جهت استفاده بهینه از ملات سیمان.
افزایش چشمگیر میزان دوام ملات سیمان مرکب کامپوزیتی در برابر کاهش و افزایش ناگهانی دمای هوا (مقاومت در سیکل ذوب و یخبندان) به دلیل بالا بودن نرمی سیمان و پر شدن خلل و فرج بین شن و ماسه که در نتیجه فیلر مورد نیاز را تامین نموده و موجب کاهش ترک عمقی و میکرو ترک در سطوح سیمانی شده و از نفوذ آب جلوگیری می نماید.
افزایش میزان مقاومت سایشی سطوح سیمانی به دلیل وجود سیلیس بالاتر که تاثیر مستقیم در کاهش فرسایش فیزیکی و افزایش عمر قطعات سیمانی دارد.
پایین بودن حرارت حاصل از واکنش آب با سیمان که در نتیجه گرمای حاصله به تدریج و همزمان با سفت شدن ملات سیمان خارج شده و از ترک خوردن سطوح قطعه سیمانی جلوگیری می نماید.
جلوگیری نمودن از نفوذ عوامل مضر شیمیایی نظیر سولفات ها و یون کلر به داخل قطعات سیمانی و در نتیجه کاهش پدیده متلاشی شدن قطعه سیمانی.
رفع پدیده نامطلوب شوره و سفیدک زدن قطعه سیمانی،
جلوگیری از کربناته شدن بتن و همچنین کاهش پدیده آب انداختگی و جمع شوندگی بتن.

دانلود فایل آنالیز